Sejem Ottawa Wine and Food Show 2009

Iz Kanade se je vrnil prvi del delegacije slovenskih vinarjev, ki so uspešno zaključili premierni sejemski nastop na enem izmed največjih vinskih sejmov v Kanadi, tokrat v prestolnici na sejmu Ottawa Wine & Food Show, ki ga je obiskalo več kot 27 tisoč obiskovalcev.

Pobuda je prišla s strani veleposlanika RS v Kanadi, Tomaža Kunstlja, ki je v dobrem mesecu dni uspel prepričati nekaj velikih slovenskih kleti, da so se organizirale in pripravile premierni sejemski nastop. Kleti Radgonske Gorice (penine), Vinakoper (refošk in sivi pinot), Klet Zajc (Cviček in Frankinja) in Ptujska klet (Pinky Chick in Sauvignon), so v sodelovanju z Veleposlaništvom RS v Kanadi, Vinskim inštitutom in STO kmalu pripravile sejemski prostor in celostni nastop pod nacionalnim emblemom I FEEL SLOVENIA in ne v svojih zaščitnih barvah, kar je bilo precejšnje presenečenje.

Nastop je v celoti uspel, saj so vinarji slovensko vino razprodali in skozi pokušine in druženje z obiskovalci sejma razdelili celotno promocijsko gradivo Slovenije kot turistične, vinske in gospodarske posebnosti.

Vinski trg v Kanadi je sila pester, saj Kanadčani radi povprašujejo po tujih vinih in delež prodaje tujih vin je več kot 70%. Zakonodaja, ki opredeljuje prodajo alkoholnih pijač je zelo striktna in v izključni pristojnosti vsake province. V provinci Ontario (velemesta Ottawa, Toronto,  Hamilton, London…) tako roko nad trgom z vinom drži javna agencija LCBO, ki natančno določa vstop in delovanje na trgu, s svojo mrežo preko 600 poslovalnic pa predstavlja ključno prodajno mesto.

Za večji uspeh na kanadskem trgu bodo morali vinarji postoriti še marsikaj, izkušnje tega sejemskega nastopa pa kažejo, da uspešna prodaja na kanadskem trgu brez povezovanja vinarjev skorajda ni mogoča, saj bi sicer posamezna klet stopila v neposreden boj z vso svetovno konkurenco.

Slovenski nastop je bil deležen izjemnih pohval tako strokovne kritike (Tom Firth – WineAccess, Gerard Power – Tre Amici) kakor tudi obiskovalcev. Upamo lahko le, da bodo slovenski vinarji zmogli naslednji korak k vzpostavitvi agencijske mreže in oblikovanja prepričljive skupne promocije sicer odličnih slovenskih vin.

No related posts.